Home page

BPPC home page

výuka home page


Základní termíny z jazyka C

kterým je nutné rozumět a jejichž znalost se předpokládá




Struktura programu v C, Překlad a sestavení programu v jazyce C,

- zdrojové a hlavičkové soubory, příkaz preprocesoru include, projekt,

Komentáře

- co psát (proč je to tak a ne co dělá – je zřejmé z kodu)

Funkce main

– základ : int main( void ) { … return 1;}

identifikátory, základní datové typy, konstanty

- sizeof, velikosti typů jsou implementačně závislé (definované jsou pouze relace), znakové konstanty, char je nejmenší celočíselný typ), escape sekvence, definice a deklarace C

Typová konverze (přetypování)

Operace s proměnnými, operátory

If – else


Cykly, opuštění cyklu - for, while, (do-while), continue, break

- pro C notaci

Switch


Funkce, Platnost identifikátorů, globální a lokální proměnné a funkce

Ukazatele , typedef

- definice, inicializace, použití pro jednoduché datové typy

Funkce a ukazatele

- předávání parametrů hodnotou přes ukazatele

Jednorozměrné pole, ukazatelová aritmetika, Funkce a pole

Řetězce

- pole char s ukončovacím nulovým znakem (C notace, ne string)

Formátovaný vstup a výstup, Standardní znakový (terminálový) výstup / vstup, Práce se soubory

Pole – vícerozměrné, typedef

- uložení v paměti, přístup k prvkům

Funkce main – plné volání


Struktury,Union

- přístup k prvkům struktury vyjádřené hodnotou a pomocí ukazatelů (př. jednorozměrný vázaný seznam)

Příkazy preprocesoru, makra

- define, __LINE__, …

Dynamická paměť



Poslední úpravy 2009-09-10