Základní termíny z jazyka C
kterým je nutné rozumět a jejichž znalost se předpokládá
Struktura programu v C, Překlad a sestavení programu v jazyce C,
- zdrojové a hlavičkové soubory, příkaz preprocesoru include, projekt,
Komentáře
- co psát (proč je to tak a ne co dělá – je zřejmé z kodu)
Funkce main
– základ : int main( void ) { … return 1;}
identifikátory, základní datové typy, konstanty
- sizeof, velikosti typů jsou implementačně závislé (definované jsou pouze relace), znakové konstanty, char je nejmenší celočíselný typ), escape sekvence, definice a deklarace C
Typová konverze (přetypování)
explicitní a implicitní
Operace s proměnnými, operátory
základní matematické operace
logické operace (logické) – true, false
logické operace bitové
If – else
Cykly, opuštění cyklu - for, while, (do-while), continue, break
- pro C notaci
Switch
Funkce, Platnost identifikátorů, globální a lokální proměnné a funkce
předávání hodnotou, návratová hodnota, mechanizmy volání funkcí. Lokální a globální proměnné, static, viditelnost.
Ukazatele , typedef
- definice, inicializace, použití pro jednoduché datové typy
Funkce a ukazatele
- předávání parametrů hodnotou přes ukazatele
Jednorozměrné pole, ukazatelová aritmetika, Funkce a pole
souvislosti, uložení pole v paměti
předávání pole a práce s polem ve funkci
Řetězce
- pole char s ukončovacím nulovým znakem (C notace, ne string)
Formátovaný vstup a výstup, Standardní znakový (terminálový) výstup / vstup, Práce se soubory
otevření, zavření, módy, znakové, binární, pohyb v souboru, test konce souboru
standardní soubory vstupu a výstupu a err
Pole – vícerozměrné, typedef
- uložení v paměti, přístup k prvkům
Funkce main – plné volání
Struktury,Union
- přístup k prvkům struktury vyjádřené hodnotou a pomocí ukazatelů (př. jednorozměrný vázaný seznam)
Příkazy preprocesoru, makra
- define, __LINE__, …
Dynamická paměť
jednorozměrné a dvourozměrné pole, alokace, dealokace
Poslední úpravy 2009-09-10