Pole jako třída + dokumentace projektu
Pokračujte v tvoření třídy 2D pole. Zdrojové texty okomentujte.
Vytvořte dané metody, zavolejte je z funkce main pro objekt i pomocí ukazatele (pouze zkuste jak by se operátory volaly pomocí ukazatele). Zkuste si jednou plné volání, jinak používejte zjednodušenou formu.
Pro třídu dynamické 2D pole naprogramujte operátory:
- rovná se – uvažujte zřetězení: a=b=c, a možnost přiřazení a = a
- unární operátor ! vracející hodnotu true/false, je-li matice naplněná hodnotami k výpočtu, tj. je inicializovaná
- logické operátory != a ==, operátor >>= (tj. a >>=n kde a je objekt třídy CPole2D a n celé číslo, realizující cyklickou rotaci/posun sloupců).
- Nečlenské operátory (použití friend) - vstupy a výstupy (nyní jednoduše, konkrétnějí v příštím cvičení).
- Konverzní/přetypování - operator long int – vraci pocet prvků v matici.
Bliže viz. Operátory . Operátory by měly souviset s (obecným) 2D polem, a ne s jeho obsahem (Pole bude fungovat s prvky, které musí být schopny (= mít vlastnosti = mít implementované operátory) vytvořít svou kopii (použit operátor =) a zjistit zda-li jsou stejné z důvodu implementace operátorů == a !=, ostatní operátory s hodnotami ani s metodami prvků nepracují.
Poslední úpravy 2014-11-18