KPPC 2016
Praktické programování v C++
Přednášky
!!! Pro aktuální rok jsou platné (upravené) lekce: 1, 2 !!!
Ostatní lekce jsou informativní (ponechány z minulého ročníku).
Výuka:
lekce |
Náplň |
|
---|---|---|
1 |
Úvod |
Cvičící a
přednášející |
Opakování C |
Struktura programu v jazyce C, tvorba projektu, příkaz preprocesoru #define, makra, bitové operace, formátované tisky. (Přednášky BPPC, skripta, knihy) |
|
Základy C++ |
Úvod do objektového programování, základní vlastnosti a možnosti (opakovatelnost využití kódu, dědění, …) Návrh třídy – kategorie vlastností por tvorbu (inicializace, zánik, práce, operátory, gettery/settery, tisk a načítání) |
|
Zadání DU |
Příklady k volnému
procvičení a opakování jazyka C - nebodované |
|
Na příští kurs připravit (přečíst) |
Opakování C - ukazatele, struktury, |
|
2 |
Odpověď na dotazy ohledně realizace nepovinné DU |
|
Nová látka – základy OOP
|
Rozdíl struktura a třída, základní metody (bez this), gettery a settery Sledujte i přednášky BPPC a samozřejmě skripta/knihy kde je problematika probrána důkladněji, než je možné v omezeném čase tutoriálů
|
|
Pro vypracování a odevzdání: Vytvořte slovní požadavek (rozbor) na vlastnosti datového typu, který bude sloužit pro tvorbu tohoto typu. Snažte si představit k čemu by mohl být typ vhodný, vymyslete vhodné příklady, projděte si vlastnosti základních datových typů a na základě nich vyberte a popište činnost. - - - - - - - - - - Zadání DU k odevzdání: Napište rozbor pro tvorbu třídy
pro práci s (každý student vypracuje jedno téma (podle
začátečních písmen příjmení následujícími za tématem) ): Součástí třídy bude dynamický/alokovaný řetězec do kterého bude možné vložit text/komentář k proměnné. Pro inspiraci je možné si přečíst nástin zadání na adrese http://www.uamt.feec.vutbr.cz/~petyovsky/vyuka/bppc/project/zadani.pdf Rozbor provádějte pouze z
hlediska činností bez návaznosti na jazyk. To znamená, že
napíšete: "Objekt může vzniknout na základě žádného
parametru a nastaví se ... Vzniká-li na základě jednoho
parametru, potom je-li tímto parametrem ... pak se nastaví ...,
je-li parametrem ... Když objekt zaniká udělá ..." Popíšete
slovně název funkce, činnost, která je vykonávána, vstupní a
výstupní hodnoty. Nepovinná část Pro procvičení programování: Alokace paměti a práce s 2D polem Úkolem je Krok3, který tématicky navazuje na kroky 1 a 2 (včetně realizace check a transpozice, odevzdávat pouze .h .cpp .c). Jména odevzdávaných souborů se budou jmenovat: test.cpp; pole.h; pole.cpp. Ukazatele. Příklad.(není DU) Příklad ukazatel na funkce. (není DU) |
||
Zadání DU
|
||
Na příští kurs připravit (přečíst) |
informativně nastudovat : |
|
3 |
|
|
Nová látka – objekty |
Motivace C++ (kapitola 3.1
skript), motivace
třída, přetěžování funkcí,
|
|
Zadání DU |
Návod pro komentování programem Doxygen Vázaný seznam naprogramujte a okomentujte pro prostředí Doxygen - úkol. V dokumentaci by se měla objevit tabulka obsahující data o autorovi a jméno projektu, dále zadání a poznámky k vypracování (na zvláštní stránce), program by měl být okomentován (stručně ale poctivě). |
|
Na příští kurs připravit (přečíst) |
definice třídy, |
|
4 |
|
|
Nová látka – základy tříd |
Definice třídy, struktury (rozdíly mezi strukturou a třídou,
mezi C a C++) |
|
Zadání DU |
Třída 2D pole – pokračování (úkol 2) |
|
Na příští kurs připravit (přečíst) |
Inline funkce a metody |
|
5 |
„vzorový“ příklad třídy KOMPLEX (z hlediska C++ a komentářů) stejné obtížnosti jak je třída 2D pole (vlastní „pracující“ zdrojový kód je pro 2D pole složitější, díky práci s ukazateli) |
|
Nová látka – práce s třídou |
Konstruktory, destruktory |
|
Zadání DU |
2D pole – základy třída (úkol 3) |
|
Na příští kurs připravit (přečíst) |
Operátory |
|
6 |
. |
|
Nová látka – práce s třídami |
operátory – příklad a = b + c (ukázat
this) |
|
Zadání DU |
2D pole – pokračování třída (úkol 4) |
|
Na příští kurs připravit (přečíst) |
volání konstruktorů a destruktorů |
|
7 |
|
|
Nová látka – vyšší metody práce s třídami |
volání konstruktorů a
destruktorů Organizace zkoušky |
|
Zadání DU |
2D pole– dokončení třída (úkol 5) „vzorový“ příklad třídy KOMPLEX (demonstrující použití template a dědění) srovnatelné obtížnosti jak je třída 2D pole - berte jako inspiraci (ne jako dogma) pro vlastní práci |
|
Na zkoušku připravit |
Zopakovat látku, připomínky k DU |
|
závěr |
Zhodnocení DU Třída (ukol 5) podrobné výsledky, konzultace, zkoušky |
Poslední změna 2013-09-21