BPPC – praktické programování v C++
Náplň přednášek (2018)
display industry veteran, Bruce Berkoff, always used to say
"Engineering beats science, and economics beats
engineering, but politics beats economics".
Výuka: přednášky
upravené pro zimní semestr 2018/19: 1-13
(nejnovější přednášky (i
se zpětnými úpravami a doplňky) jsou v sekci literatura)
týden |
náplň |
---|---|
1
|
Úvod
do předmětu nullptr Opakovani C projděte si tento text do příště, zda jsou vám uvedené termíny jasné |
2 |
Úvod C++ (názvy souborů) prostory
jmen namespace; operátor
příslušnosti, knihovny C v C++ |
3 |
základy vstupů
a výstupů znaků v C++ |
4 |
implicitní
parametry šablony – základy Motivace C++, třída, úvod, definice. Základy návrhu objektu |
5 |
termíny zkoušek, Motivace C++, třída, úvod, definice. Základy návrhu objektu Objektové programování, pojem třídy a struktury v C++, přístupová
práva |
6 |
Termíny zkoušek doxygen
(výsledná dokumentace, zdroje dokumentace s příkazy (v cpp,h,
md), příkazy, program doxygen a init soubor, program
graphviz(dot)) Konstruktory
a destruktory |
7 |
Konstruktory
a destruktory dokončení |
8 |
Filozofie projektu přetížení operátorů, operátory, úvod streamy (definice pro projekt) |
9
|
dokončení
přetížení operátorů, operátory,
úvod streamy (definice pro projekt). operátory
přístupu ke členům třídy |
10 |
|
11
|
Pozvánka na poslední přednášku:
Hlavičkové
a zdrojové soubory Dědění –
jednoduché, |
12
|
Automatický datový typ auto určený překladačem ze souvislostí chytré ukazatele řešení pro sdílení a automatické uvolnění (vhodné pro výjimky) dynamické paměti. RTTI, Runtime identifikace, Přetypování – převod mezi různými datovými typy, zjištění možnosti převodu, zjištění typu za chodu, abstraktní datové typy – vytvoření třídy pro rozhraní bez funkce (nelze vytvořit objekt dané třídy), třída slouží pouze jako společný základ Použití šablon pro třídu – „chytrý“ ukazatel – ukázka na cvičeních znakové konstanty – možnost práce se znaky mimo ANSII obor (širší než char) Modifikátor mutable možnost modifikace proměnné v konstantním objektu Nové datové typy – long long, bool, širší int a speciální datový typ a konstanty pro logické proměnné enum doplnit správný odkaz – jiná pravidla pro realizaci oproti jazyku C prototypy funkcí, výpustka – jiná pravidla pro realizaci oproti jazyku C Deklarace třídy uvnitř jiné třídy C++11, C++14, C++17 –
hlavní rozšiřující vlastnosti (mimo zmíněných dříve) STL – standardní šablonová knihovna – definice objektů pro použití v často používaných konstrukcích událostmi řízené programování – SW reaguje na události (změny stavu) - asynchronní. Zjištění změny stavu – poslání zprávy – (předání/transport zpráv) - zpracování (včetně generování nových zpráv). Shrnutí deklarací a definicí tříd a objektů Opakování návrhu třídy shrnutí postupu návrhu a realizace třídy CVector s otázkami na nejdůležitější termíny a vlastnosti C++. Vhodné pro (domácí) zjištění stupně nabytých znalostí. |
13
|
Přednáška z praxe: využití jazyka C/C++ v praxi; normalizační proces jazyka C++; rozbor vybraných konstrukcí jazyka C++ konzultace, příklady na zkoušky ... |
Poslední úpravy 2018-10-08